papadom



" inilah kisah mengenai seorang hamba allah yg sering bekerja keras
utk memberi yg terbaik kpd semua yg dikenalinya "

" kata orang bila perut kenyang kita rasa senang
kalau begitu kpd ramai org dah diberi kesenangan "

" air tangannya memberi nikmat dan khasiat kpd semua org yg datang bertandang ke kedainya
sehinggalah sebuah nama kecil menjadi besar "

" kekasihnya mama sentiasa di sisi utk mengharunginya
kemudian uncle ah lan dan uncle ali "

" malangnya mama dan papa bersama x lama
mama pergi meninggalkan kami berdua
kini papa hanya ada saya "

" tiba-tiba dia berubah dan aku menjadi dunianya
dilupakan kebahagiaannya agar aku bahagia "

" bersama setiap waktu memastikan aku tak merinduinya melakukan apa sahaja
aku tau papa masih rindukan mama
gambar di handphone menjadi penawar "

" ku lihat beliau termenung mengenang yg lalu
aku mahu beliau tahu iaitu kebahagiaan dia adalah kebahagiaanku "

" dan aku bersyukur kpd tuhan kerana memberinya
padaku , kawanku , guruku , papadomku "




cinta papa tiada nokhtah penghujung katanya
ruang-ruang kasih papa
papa gumpal kasih syg demi anak
papadom papa baik

Tiada ulasan: