apa kata sya habis exam sem2 pagi tadi ?

baik. sye mulakan dari sini. lengkap sudah sem2. maklumlah semenjak kenal dunia arkitek ini. sye mula sibuk. bukan sibuk belajar. tapi sibuk dalam mengemas punggah baca buku buku untuk final exam. padat hari ini jadual sye. mungkin sebab mahu release tension. mungkin juga sebab mahu berdolak dalih dari pulang awal ke rumah. sye yang gila bowling ini terus memaku otak. dari kolej tadi. "sumpah. ok lepas exam terus main bowling." huh puas rasanya berdentam dentum pin pin bowling tadi. puas segala. bebas rasanya seketika.

mahu sahaja sye ke pangkuan belajar di sekolah lama lama. punya teman baik dan jahat. punya cikgu yang garang dan tak garang. semua ada. semua sye rasa. sumpah. tak macam kolej. maklumlah. semua pandang arkitek ini kaya. arkitek ini kreatif. tapi realitinya sye ini budak biasa. baru sahaja kenal dunia arkitek. baru sahaja menjadi mahasiswa yang sedang menganut ilmu arkitek. sungguh benar jadi arkitek muda. sumpah. sungguh benar. tapi tunggulah. tunggu sye dapat bakti padat dengan nikmat ilmu. sye bina yang baru buat semua. buat keluarga. rumah mungkin ? hotel mungkin ?

ok baiklah. sebagai konklusi. masa depan sye masih jauh ini yang sukar digapai. sukar dicekau. apatah lagi mahu di genggam. memang sukar. tidak mengapalah. mungkin sye ini perlu lebih berusaha. perlu lebih gagah dengan gigihan usaha. barangkali belajar dengan baik-baik dari orang yang mengajar. tak mahu sombong macam segelintir yang lain. tak mahu rombak setia dunia ilmu. main pakai tap tip tup. meniru. tiba-tiba exam meletup, dia 4.0. tak mahulah macam begitu. sebagai perantaraan bahasa gundah buat semua. salam termeterai dunia baru. salam sejahtera buat manusia dunia baru islam.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

anggap sye secret admire awk :
susunan ayat yang menarik. sye suka penulisan anda. teruskan usaha. :)