a trip












hari itu.
kita pergi ke perak.
ada lawatan bersama semua.

sumpah.
sye gembira dengan suasana kita kita di sana.
sye suka dengan jalan jalan kita.
tangkap tangkap gambar bangunan.
buat belajar pelajaran kita kita.
kan ?

sumpah.
sye rindukan ini semua.
sye rindukan masa masa.
kita gelak ceh ceh kah kah kah.
juga bersama.
a trip.

hari hari dalam pengalaman di sana buat hari hari sye kini sekata membilang pilang kekal kenal dunia mahasiswa. mengira titik jiwa jiwa kenangan buat sye. barangkali apa yang sye pernah katakan dulu dulu ia semua bagai kota kota rindu yang menggamit jiwa jiwa kenangan semua bersama benar berlaku. tapi sekarang. sye merasakan jiwa jiwa kenangan itu menongkah menular dalam dalam hidup sye. ya. menular semuanya tanpa ada lepa satu titik jiwa jiwa kenangan sekalipun. tanpa.

entah lah semua. mungkin hari hari trip disana buat hari hari sye sekarang. menanti rindu sebegini dalam rupa pada pada semua. semua kawan kawan sye. ya. mungkin juga sye rindu pada kenangan. kenangan masa masa yang atur kami semua bersama dalam gerombolan mahasiswa mahasiswi menyekat ketulenan ilmu buat rantau sejagat.

apa yang sye dapat di sana. menggali bakti ilmu dan apa itu erti manfaat ilmu ilmu sejagat. apa lagi erti manusia hidup rasa bersuka tanpa duka. barangkali titik titik nokhtah jangkaan sensasi sensasi menuai kenangan dapat buat sye lebih pandai berjalan tatih atas dunia hidup muda. hidup remaja. hidup bersama. ya. bersama semua mungkin.

buat rakan sekuliah:
kita mencari yang jati.
dan yang tulen.
guna pakai ilmu buat semua.
kembang pesat terangkan masa depan kita.
dengan ilmu.
ilmu kerjaya.
ilmu cita.
ilmu segala.
ya.

Tiada ulasan: