di kota. dalam hati sehulur senyum seikhlas






sye berjalan di sebuah kota. gerabak motorkar meminta sye melihat melintas kiri kanan. sye rasa bahagia. di sebuah sudut kota. sye bebas melihat bangunan kota kota. ya. ada kota lama. ada kota baru di bina. ada juga bangunan kota yang sedang di bina. buat sye tersenyum seorang seorang. sye bangga jadi anak malaya. sye bangga jadi bangsa berjaya. sye bangga.

hari ini hari dalam kenangan. perjalanan sye di sebuah kota bersama kelurga. si ayah si mama menyindir senyum mesra pada anak anak. sye dan adik adik. ya. bahagia dalam dalam hati ini. tak siapa tahu. ayah baru pulang dari outstation. janjinya mahu bawa kami ke kota Kuala Lumpur. makan KFC sama sama. janji ayah jadi habuan hari ini kami ke sana.

penat biasa lah. kita ini sudah mahu lanjut usia. sakit kaki berjalan di timbang dengan perasaan suka dan gembira. ya. ayah berhenti di kedai courts. di beleknya kamera digital comel kecil munggil. harga negara biasalah. murah. tapi kualitinya bagus. baru true malaysia ini macam. ayah pun beli kamera digital comel kecil munggil itu. katanya,

"simpan bang. kita keluar sekeluarga senang. dah ada kamera sendiri. kan ?"

ah.
buat sye senyum dalam dalam sekali lagi.
di kota.
dalam hati sehulur senyum seikhlas.

2 ulasan:

CadBury berkata...

manis bahagia seisi keluaga...
(n_n)v

tentang am si childish berkata...

di kota. dalam hati ini sehulur senyum seikhlas. tak siapa tahu selain tuhan.