"kecil dulu"

dulu aku kecil. dalam dada penuh sebidang seluhur senyuman ikhlas buat kawan kawan. barangkali buat teman. aku berkawan dengan semua orang. dan aku memang jenis suka berkawan. yang nakal. yang baik. yang ganas. yang pandai. yang banyak main. semua yang aku rasa. dan semua yang aku banggakan.

hingga harini. aku menghirup masa lampau dengan dunia dunia kecil aku disana. dunia yang penuh dengan kawan kawan aku yang bising. yang nakal. dan yang sentiasa di sisi aku. paling aku rindu dunia berbasikal satu kampung.

aku ujar diri aku dengan lambaian penuh kemesraan. dari rindu aku genggam dan semat dalam dalam. sumpah aku, rindu saat saat itu. sumpah aku, mahu jadi saat saat itu. kawan kawan. dan teman.

"aku hamba yang masih punya milik untuk merasa. kau semua yang terbaik"

Tiada ulasan: