dua puluh tahun, sembilan belas sembilan puluh dua

dua puluh tahun.
banyak yang dah aku kerjakan.
perkara dari atas ke bawah.
perkara dari bawah ke atas.
dan.
perkara dari kiri ke kanan
dari kanan ke kiri.

dua puluh tahun.
ini kali yang ke sepuluh tanpa ada ucapan dari sepasang tubuh yang aku panggil ibu.
dua puluh tahun.
ini kali yang ke sepuluh tanpa ada suapan dari sepasang tubuh yang aku panggil ibu.
dua puluh tahun.
sembilan belas sembilan puluh dua.
ini kali tiada harap lagi sepasang tubuh yang aku panggil ibu untuk peluk cium aku.
tapi ini kali ada doa dari aku untuk dia.

dari seorang anak yang merindu.
yang lahir dari perut buncit seorang ibu.
yang besar dari hadaman susu seorang ibu.
yang manja dari belaian kasih seorang ibu.
semuanya hanya dia yang dari seorang.
ibu.

doa aku.
dua puluh tahun.
sembilan belas sembilan puluh dua ini.
ucap dari seorang anak yang merindu.

"terima kasih kau menjaga aku walau seketika, terima kasih kau untuk aku merindu"

Tiada ulasan: