dari-Nya

Alhamdulillah. sejak kebelakangan ini, rezeki dari-Nya melimpah ruah dalam hidup aku. moga ada semangat yang baru buat kami berdua. syukur buat-Nya atas segala. pada ibuabah, makabah dan sahabat, tidak akan kami lupa. ini rezeki kami, apa salah kami kongsi kan dengan anda semua. terima kasih. dan syukur alhamdulillah.

soal

kadang-kadang soal rasa ini buat aku mula jatuh perlahan-lahan ke bawah. dan bila pada masa itu aku mula garu kepala tertanya tanya apa soalan hidup yang patut aku beri jawapan pada takdir. entah. kadang-kadang kehidupan kita bermula dari rutin bangun pagi dan di akhiri dengan tidur malam-Nya. pada masa yang berlalu, kita sering tidak terfikir soal rasa apa yang kita mahu dari apa yang kita sendiri mahu.

bingung dengan keadaan macam ini, aku mula menongkah ke atas langit. apa bisa langit beri jawapan. tidak. langit hanya berputar dan lalu di masa masa kosong aku. moga kali ini, apa yang berlaku pada titik awal dan titik akhir supaya ada titik buta untuk aku menujah ke hadapan. menolak segala rasa di hadapan. melalui rasa di hadapan.

dan aku harap.
segala yang terlintas lepas ini,
itu adalah soal hidup dan dah punya jawapan di dalam.